Werkwijze

Omdat elke situatie persoonlijk is, ga ik graag met uw kind, u en eventueel de leerkracht op zoek naar de juiste manier om de gewenste doelen te behalen. Om te bepalen welke insteek voor uw kind de beste is, maak ik graag gebruik van observaties en gesprekken met het kind en de verdere betrokkenen.
De centrale vraag zal altijd zijn: Wat heb jij nodig om tot bloei te komen?

Door gebruik te maken van schema’s als de Taxonomie van Bloom, Spiral Dynamics en de profielen van Neihart en Betts onder andere, kan een profiel van het kind worden gemaakt. Dit profiel is de start van het verdere onderzoek en tevens de start van de begeleiding. Gedurende de begeleiding kan blijken dat er aanpassingen nodig zijn om tot betere resultaten te komen. Maatwerk en flexibiliteit zijn hier de sleutelwoorden.

Ouders worden bij het proces betrokken, zodat ook zij handvatten krijgen om hun kind te begeleiden naar de beste versie van zichzelf. Indien gewenst is ouder-coaching mogelijk.

Tijdens de begeleiding werk ik samen met mijn digitale (hoog-)begaafde leerlingen die elk hun eigen profiel en karakter hebben. Dit om herkenning en het probleemoplossend vermogen te versterken.